Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

POLEASINGOWE LAPTOPY KOMPUTERY PC MONITORY DRUKARKI

Płońsk ul. Warszawska 3/5

Regulamin

Regulamin Sklepu Internetowego Lukart

I. Informacja o Firmie.
Sklep internetowy działający pod adresem www.laptopyplonsk.pl prowadzony jest przez Lukart Joanna Sawko, adres: ul. Warszawska 3/, 09-100 Płońsk, NIP: 5671749868, REGON: 140280399, adres poczty elektronicznej: [email protected]
II. Ochrona danych osobowych.
1. Dane osobowe przekazywane przez klientów sklepu www.laptopyplonsk.pl prowadzony jest przez Lukart Joanna Sawko, adres: ul. Warszawska 3/, 09-100 Płońsk
2. Klient podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednakże odmowa ich podania może
uniemożliwić Lukart realizację umowy lub usługi w należyty
sposób.
3. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych klientów znajdują się w
polityce prywatności.
III. Ceny.
1. Wszystkie ceny podawane w sklepie internetowym na stronie www. laptopyplonsk.pl są
wyrażone w złotych polskich (PLN).
2. Przy sprzedaży TAX-FREE doliczana jest opłata w wysokości 2% wartości zamówienia.
3. Ceny w salonach Lukart mogą różnić się od cen prezentowanych na stronach sklepu
internetowego.
IV. Zamówienia.
1. Sklep internetowy www. laptopyplonsk.pl umożliwia klientom:
1) składanie zamówień (ofert zakupu) towarów dostępnych w sklepie internetowym
www. laptopyplonsk.pl i zawierania umów sprzedaży na odległość,
2) uzyskanie informacji o towarach i usługach dostępnych w sklepie internetowym oraz
w salonach sprzedaży Lukart,
3) dokonywanie rezerwacji towarów w salonach partnerskich Lukart.
2. Wszelkie informacje dotyczące towarów, w tym w szczególności katalogi, foldery, broszury,
inne materiały informacyjne lub reklamowe, a także informacje zawarte na stronie
www. laptopyplonsk.pl kierowane przez Lukart do odbiorców i
potencjalnych klientów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a są wyłącznie
zaproszeniem do rozpoczęcia negocjacji.
3. Sklep internetowy przyjmuje zamówienia poprzez stronę www. laptopyplonsk.pl,
telefonicznie pod numerem wskazanym na stronie www. laptopyplonsk.pl, za pośrednictwem
poczty email z domeną @ laptopyplonsk.pl oraz poprzez formularz kontaktowy zamieszczony
na stronie www. laptopyplonsk.pl. Zamówienia realizowane są w kolejności ich składania.
4. Złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z jego przyjęciem przez Lukart.
5. Za moment przyjęcia zamówienia uważa się przekazanie zamawiającemu informacji o
nadaniu statusu „przekazano do wysyłki” lub „gotowe do odbioru”.
6. Z przyczyn leżących po stronie przewoźnika maksymalna kwota pobrania (zapłaty
gotówkowej u kuriera) wynosi 6 499 PLN. W przypadku, gdy wartość zamówienia
przewyższa ww. kwotę, sposób zapłaty różnicy zostanie ustalony indywidualnie z klientem.
7. W przypadku złożenia zamówienia towarów wymienionych w poz. 59– 66 załącznika nr 15
do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2020.106), w tym
komputerów przenośnych, tabletów, notebooków, laptopów, telefonów komórkowych, w
tym smartfonów, konsol do gier wideo,w ramach płatności, w której kwota należności
ogółem stanowi co najmniej 15 000 zł brutto, umowa może być zawarta po spełnieniu przez
klienta warunków przedstawionych przez Lukart. Płatność za
ww. towary może nastąpić:
1) w przypadku klientów, będących podatnikami podatku od towarów i usług, z
rachunku rozliczeniowego, o którym mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U.2020.1896), lub imiennego rachunku w
spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, otwartego w związku z prowadzoną
działalnością gospodarczą, prowadzonych w walucie polskiej.
Płatność powinna być dokonana z zastosowaniem mechanizmu podzielonej
płatności,
2) w przypadku pozostałych klientów, wyłącznie z rachunku płatniczego klienta, który
umożliwi Lukart identyfikację składającego zlecenie
płatnicze.
8. Decydując się na rezerwację towarów w rozumieniu ust. 1 pkt 3 Regulaminu klient wyraża
zgodę, że nie składa oświadczenia woli zawarcia umowy z Lukart, a tym samym do zawarcia umowy sprzedaży na odległość nie dochodzi;
zawarcie umowy sprzedaży następuje w lokalu przedsiębiorcy prowadzącego salon
partnerski Lukart z chwilą otrzymania od niego jako
sprzedawcy oświadczenia o przyjęciu rezerwacji stanowiącej zamówienie klienta.
9. Realizacja zamówienia jest ograniczona do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Dostawa
jest możliwa tylko dla klientów, którzy podali adres dostawy na obszarze Rzeczpospolitej
Polski.
V. Dostawa.
1. Towar zamówiony w sklepie internetowym www. laptopyplonsk.pl dostarczany jest za
pośrednictwem jednego z dostępnych przewoźników lub operatorów pocztowych
wybranych w toku składania oferty zakupu.
2. Na czas otrzymania przesyłki składa się:
1) czas realizacji zamówienia (czas ten liczony jest od momentu złożenia zamówienia do
momentu przekazania towaru przewoźnikowi lub operatorowi pocztowemu i
obejmuje m.in. kompletowanie towaru, wystawienie dokumentu sprzedaży,
ewentualną zapłatę ceny, spakowanie paczki i przygotowanie towaru do wysyłki; czas
realizacji zamówienia nie obejmuje natomiast czasu dostawy przesyłki po
przekazaniu jej przewoźnikowi lub operatorowi pocztowemu, na który to czas
wskazano w pkt 2) poniżej),
2) czas dostawy, zależny od wybranego sposobu dostarczenia.
3. Przy każdym produkcie dostępnym w sklepie, w okienku 'Dostępność produktu', obok
aktualnego stanu magazynowego, pojawia się także informacja o przewidywanym czasie
realizacji zamówienia.
4. Jeżeli nie ustalono inaczej, Lukart wydaje towar nie później niż
trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy (przyjęcia oferty przez Lukart).
5. Faktury wystawiane są w dacie przygotowania towaru do wysyłki wg kolejności przyjętych
zamówień do realizacji.
6. Wraz z towarem wydawana jest faktura VAT (o ile nie została wybrana faktura
elektroniczna) albo paragon fiskalny z warunkami udzielonej gwarancji, a dla wybranych
produktów także dokument gwarancyjny producenta. W przypadku braku któregokolwiek z
tych dokumentów należy zgłosić takie zdarzenie w celu uzupełnienia braków.
7. Po otrzymaniu przesyłki klient winien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego
zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych ubytków lub uszkodzeń klient powinien
dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. W
przypadku stwierdzenia uszkodzenia, Lukart zaleca sporządzić
protokół szkodowy.
VI. Sposoby płatności.
1. Płatność za towar może być dokonywana przez klienta:
1) Przed wydaniem towaru klientowi:
 Przelewem na rachunek bankowy Lukart,
 kartą kredytową.
2) W momencie odbioru towaru:
 Gotówką lub kartą płatniczą w przypadku odbioru towaru przez klienta
własnym staraniem i na własny koszt ze sklepu Lukart,
 gotówką do rąk przewoźnika, w przypadku dostawy towarów za
pośrednictwem przewoźnika.
2. Lukart może ustalić z klientem inne, szczególne warunki i
formy płatności. W takim wypadku obowiązują warunki i formy płatności wskazane w
zamówieniu potwierdzonym przez Lukart jako przyjęte do
realizacji i spełnienia wszelkich dodatkowych wymogów związanychz uzgodnionymi
warunkami lub formą płatności (m.in. sprzedaż na raty).
3. W przypadku wybrania sposobu płatności – przelewem lub kartą kredytową, klient
powinien uiścić cenę niezwłocznie, a w przypadku płatności za pobraniem - przy odbiorze.
VII. Zwrot towaru przez konsumenta.
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w
terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z
wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawyz dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287).Konsument może odstąpić od umowy składając
stosowne oświadczenie na piśmie - formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ww.
ustawy.
2. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do
przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od
objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w
posiadanie pierwszej z rzeczy;
2) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
4. W celu identyfikacji zwracanej rzeczy wskazane jest podanie numeru RMZ. Numer ten
można uzyskać za pośrednictwem strony internetowej lub pracownika sklepu
internetowego realizującego zamówienie. Numer RMZ powinien być opisanyw widocznym
miejscu na przesyłce. Brak numeru RMZ nie stanowi przeszkodyw zwrocie rzeczy.
5. Zwrot rzeczy do sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie,jednak nie później niż w
terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
6. Koszt zwrotu rzeczy ponosi konsument. Lukart nie zwraca
konsumentowi dodatkowych kosztów przesyłki, tj. innych niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Lukart.
7. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z
art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ww. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz.U.2020.287), ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od
umowy.
8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie
przysługuje konsumentowi w sytuacjach opisanych w art. 38 ustawyz dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta (Dz.U.2020.287), w tym w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb,
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia,
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu,
5) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu,
6) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy.
9. W odniesieniu do promocji polegających na umożliwieniu nabycia innego (dodatkowego)
towaru w obniżonej cenie, warunkiem skorzystania z promocji jest zawarcie (trwanie w
obrocie prawnym) umowy sprzedaży towaru objętego promocją, o której mowa powyżej, z
Lukart. Utrata statusu kupującego (np. w wyniku skorzystania
z prawa do odstąpienia od umowy zwartej na odległość bez podania przyczyny) jest
równoznaczna z naruszeniem warunków prowadzonej promocji i będzie skutkować
dokonaniem korekty ceny sprzedażyw odniesieniu do towaru, który nabyto w obniżonej
cenie, poprzez podwyższenie jego ceny do ceny regularnej, obowiązującej w dniu
dokonania zamówienia. Kupującemu zostanie zwrócona cena zwróconego towaru po
potrąceniu o wartość korekty dokumentu sprzedaży wystawionego do towaru
promocyjnego (dodatkowego).
10. Lukart nie stosuje polityki towarów zastępczych.
11. Postanowienia pktVII niniejszego Regulaminu stosuje się również do osoby fizycznej
zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści
umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG.
VIIa. Zwrot towarów przez klientów niebędących konsumentami.
1. Lukart dopuszcza możliwość zwrotu Produktu nowego, nie
noszącego śladów użytkowania, zakupionego przez klientów niebędących konsumentami, w
szczególności w przypadku zaistnienia błęduklienta w zamówieniu polegającego na
zakupie niewłaściwego produktu lub jego błędnej ilości,na zasadach wskazanych w
niniejszym rozdziale, w tym w szczególności określonych zgodnie z ust. 7.
2. Lukart nie przyjmuje zwrotów:
- otwartego oprogramowania i oprogramowania cyfrowego dostarczanego drogą
elektroniczną,
- otwartych nagrań audio video,
- otwartych Produktów higienicznych,
- produktów używanych,
- produktów wyprzedażowych i z oferty Outlet,
- produktów spoza oferty sprowadzanych na specjalne zamówienie,
- produktów przetworzonych na życzenie (np. zestawów komputerowych wg specyfikacji).
3. Zgłoszenie zwrotu powinno nastąpić niezwłocznie po wykryciu nieprawidłowości, ale nie
później niż w terminie 7 dni roboczych od daty odebrania Produktu przez klienta.
Lukart zastrzega sobie prawonieuwzględnienia zwrotu
dokonanego po upływie tego terminu.
4. Warunkiem przyjęcia zwrotu jest jego wcześniejsza rejestracja przez klienta oraz autoryzacja
przez Lukart.
5. Lukart rozpatrzy zwrot w terminie 14 dni od daty otrzymania
prawidłowo zgłoszonej przesyłki od klienta.
6. Lukart zastrzega sobie prawo do obciążenia klienta kosztami
związanymi z obsługą zwrotów zarówno w przypadku ich uwzględnienia, jak i
nieuwzględnienia.
7. Szczegółowe zasady zwrotów Produktów przez klientów niebędących konsumentami
określa regulamin dostępny na stronie internetowej sklepu pod adresem:
https://www.laptopyplonsk.pl/regulamin
8. Postanowień pkt VIIaniniejszego Regulaminu nie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika,
że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o CEIDG.
VIII. Gwarancja i rękojmia.
1. Postanowienia niniejszego rozdziału mają zastosowanie do towarów nabywanych na
podstawie umów sprzedaży zawieranych pomiędzy przez Lukart Joanna Sawko, adres: ul. Warszawska 3/, 09-100 Płońsk, NIP: 5671749868, REGON: 140280399, adres poczty elektronicznej: [email protected]
, a klientami.
2. Lukart ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy sprzedanej
(rękojmia). Zasady odpowiedzialności w ramach rękojmi regulują przepisy Kodeksu
cywilnego.
3. Lukart udziela nabywcy towaru gwarancji na sprawne
działanie towaru wyszczególnionego na dokumencie sprzedaży. Okres gwarancji wskazany
jest w tabeli specyfikacji gwarancji (wyrażony w postaci xx, gdzie xx to liczba miesięcy) oraz
liczy się od daty sprzedaży towaru.
4. W przypadku sprzedaży komputera na zamówienie według konfiguracji klienta (tzw. zestaw
na zamówienie Build To Order - BTO) Lukart udziela gwarancji
na zestaw BTO na 24 miesiące. Jeżeli na dany komponent wchodzący w skład zestawu BTO
producent udziela gwarancji dłuższej niż na 24 miesiące, wówczas okres gwarancji danego
komponentu zostanie wskazany w specyfikacji komponentów załączonej do zestawu BTO.
5. Towar posiadający gwarancję producenta, opisany na stronie internetowej w polu
„gwarancja” informacją o gwarancji w serwisie zewnętrznym i wyrażony w tabeli
specyfikacji na dokumencie sprzedaży w postaci GPxx, nie podlega gwarancji Lukart i powinien być serwisowany wyłącznie w punktach serwisowych
wskazanych przez producenta towaru zgodniez warunkami gwarancji producenta.
Gwarancja producenta dla przedsiębiorców ograniczona jest do okresu podanego w
gwarancji producenta, z zastrzeżeniem, że może ona być całkowicie wyłączona wobec
towarów przeznaczonych do użytku konsumenckiego.
6. Gwarancja na towar sprzedany konsumentowi nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień klienta względem Lukart wynikających z przepisów
o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
7. Zgłaszając wadę towaru klient określa, czy dochodzi swoich roszczeń z tytułu gwarancji czy
rękojmi. Jeżeli klient jest konsumentem i nie dokonał wyboru, Lukart rozpatruje reklamację w oparciu o zasady dotyczące rękojmi.
8. Obowiązkiem gwaranta jest naprawienie wadliwej rzeczy, a w zależności od decyzji serwisu
wymiana lub zwrot ceny.
9. Gwarancja obowiązuje tylko na terenie Polski.
10. Uprawnienia nabywcy towaru z tytułu udzielonej gwarancji wygasają automatycznie: po
upływie okresu gwarancji; w przypadku dokonania jakichkolwiek zmian, modyfikacji,
uzupełniania lub wymiany towaru lub którejkolwiek z jego części przez klienta lub podmiot
inny niż Lukart; w przypadku eksploatacji towaru w sposób
niezgodny z jego przeznaczeniem oraz wskazówkami Lukart
producenta towaru; w przypadku braku odpowiedniej konserwacji towaru, zgodnie ze
wskazówkami Lukart i producenta towaru; w przypadku gdy
uszkodzenia lub wady towaru powstały na skutek: szkodliwego promieniowania,
jakiegokolwiek urazu mechanicznego, zwarciem instalacji elektrycznej; w przypadku
stwierdzenia naruszenia, uszkodzenia lub zerwania plomb lub numerów seryjnych towaru
albo zakrycia ich w jakikolwiek sposób uniemożliwiający identyfikację towaru. W przypadku
dysków, uprawnienia z tytułu udzielonej gwarancji wygasają automatycznie po upływie
okresu gwarancji lub po przekroczeniu parametru TBW, w zależności od tego, które ze
zdarzeń nastąpi pierwsze. Parametr TBW dla każdego dysku określony jest w opisie
produktu na stronie internetowej sklepu internetowego www.laptopyplonsk.pl.
11. W przypadku, gdy w toku analizy zasadności reklamacji i oględzin wadliwego towaru lub
jego części, Lukart stwierdzi, iż naruszono warunki udzielonej
gwarancji, w szczególności towar lub jego części zostały zmodyfikowane w zakresie
właściwości fizycznych lub prawnych, Lukart poinformuje o
tym klienta, zwracając klientowi wadliwy towar na jego koszt i ryzyko, a klient zobowiązany
jest do pokrycia poniesionych przez Lukart kosztów.
12. W przypadku roszczeń z tytułu rękojmi, klient może żądać: naprawy towaru, wymiany
towaru na wolny od wad, obniżenia ceny albo – w przypadku wad istotnych – odstąpienia
od umowy ze wzajemnym zwrotem świadczeń.
13. Jeśli klient zażąda obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy Lukart ma prawo odmówić spełnienia żądania klienta, proponując niezwłoczną i
niewiążącą się z nadmiernymi niedogodnościami dla klienta wymianę produktu wadliwego
na wolny od wad albo usunięcie wady, chyba że produkt był już wymieniony lub naprawiany
albo mimo reklamacji nie został wymieniony na wolny od wad lub wada nie została
usunięta.
14. W przypadkach niewymienionych w ust. 12 Lukart ma prawo
odmówić spełnienia żądania klienta w ramach roszczeń z tytułu rękojmi jeżeli żądanie jest
niemożliwe do zrealizowania albo wymagałoby nadmiernych kosztów. W takich sytuacjach
Lukart zaproponuje klientowi inne rozwiązanie.
15. Jeżeli kupującym nie jest konsument odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona.
Powyższe wyłączenie dotyczy także osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla
tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów
o CEIDG.
16. Należy zachować dowód zakupu produktu wydany przez sprzedawcę.
17. Lukart nie ma obowiązku dostarczenia klientowi zastępczego
towaru na czas trwania procedury reklamacyjnej.
18. Gdy przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana (wyprzedażowa i z oferty outlet),
sprzedawca odpowiada za wady towaru w przypadku jej stwierdzenia przed upływem 1
roku.
19. Lukart świadczy usługi posprzedażne. Aktualne informacje
dotyczące ich zakresu, zasad korzystania oraz odpłatności podane są na podstronach
http://www.laptopyplonsk.pl.
IX. Procedura reklamacji.
1. Niniejsza procedura ma zastosowanie do:
1) roszczeń z tytułu gwarancji,
2) roszczeń z tytułu rękojmi.
2. Zgłoszenie wady towaru przez klienta i wszczęcie procedury reklamacyjnej następuje z
chwilą otrzymania przez Lukart oświadczenia klienta o
zgłoszeniu wady towaru oraz wadliwego towaru. Zgłoszona wada podlega weryfikacji przez
serwis, który stwierdzi czy usterka nie nastąpiła z winy klienta.
3. Lukart rozpatruje reklamacje w ciągu:
1) 14 dni od otrzymania oświadczenia klienta i towaru – w przypadku roszczeń z tytułu
rękojmi z wyłączeniem odstąpienia od umowy sprzedaży
lub 30 dni od otrzymania oświadczenia klienta i towaru – w przypadku odstąpienia
od umowy sprzedaży w związku z realizacją roszczeń z tytułu rękojmi,
2) 14 dni roboczych od otrzymania oświadczenia klienta i towaru – w przypadku
roszczeń z tytułu gwarancji, przy czym w przypadku wystąpienia konieczności
wysłania wadliwego towaru lub jego części do specjalistycznych serwisów okres
rozpatrywania zgłoszenia reklamacyjnego może zostać wydłużony do 28 dni
roboczych.
4. Jeśli oświadczenie klienta, o którym mowa w ust. 2, nie zawiera żądania co do sposobu
rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi lub zgłoszone żądanie nie może być uwzględnione,
np. jako niemożliwe do zrealizowania albo wymagające nadmiernych kosztów, Lukart niezwłocznie zwróci się do klienta o dookreślenie swojego żądania
lub zaproponuje inny sposób rozpatrzenia zgłoszonej reklamacji.
5. W przypadku roszczeń z tytułu gwarancji, decyzję o naprawie wadliwego towaru, wymianie
lub zwrocie zapłaconej ceny podejmuje Lukart.
6. Zwrot towaru w ramach procedury reklamacyjnej jest bezpłatny.
7. Sposób dostarczenia sprzętu w ramach procedury reklamacyjnej:
1) klient może wysłać sprzęt na koszt Lukart za
pośrednictwem firmy spedycyjnej DHL, pod warunkiem, iż zostanie poprawnie
wypełniony formularz zgłoszenia reklamacji RMA, zamieszczony na stronie
internetowej www. laptopyplonsk.pl,
2) klient może dostarczyć towar własnym staraniem do salonu Lukart .
8. W celu przeprowadzenia procedury reklamacyjnej, klient powinien dostarczyć towar do
Lukart w oryginalnym, fabrycznym opakowaniu, w którym
towar został odebrany przez klienta, wraz ze wszystkimi elementami dostarczonymi
klientowi, w szczególności dokumentacją, sterownikami, kablami. Klient może dostarczyć
towar również w opakowaniu zastępczym, które będzie zapewniało odpowiedni poziom
ochrony towaru podczas transportu serwisu (w szczególności dotyczy to monitorów,
zestawów komputerowych, laptopów, tabletów, telefonów itd.).
9. Towar powinien zostać przysłany kompletny, zwłaszcza z akcesoriami, które mają wpływ na
funkcjonalność danego sprzętu lub które mogą być jedną z przyczyn zaistnienia wady
towaru lub niezgodności z umową. Wskazane jest dołączenie do towaru szczegółowego
opisu występujących wad wraz z informacją w jakiej sytuacji dana wada lub niezgodność
występują. Towar posiadający gwarancję producenta nie podlega warunkom gwarancyjnym
Lukart i może być serwisowany w punktach autoryzowanych
wskazanych przez producenta zgodniez warunkami udzielonej gwarancji.
10. Dostarczenie towaru w ramach reklamacji jest bezwarunkowe; jednakże w celu jej
identyfikacji w systemie reklamacyjnym Lukart wskazane jest
wypełnienie formularza zgłoszenia reklamacyjnego "Zgłoszenie RMA". Po wypełnieniu
formularza zostanie nadany numer reklamacji (numer RMA).
1) W przypadku, gdy numer RMA nie zostanie przydzielony automatycznie, zostanie on
nadany do 24 godzin (z pominięciem sobót, niedziel i świąt).
2) Po przesłaniu prawidłowo wypełnionego na stronie formularza, klient otrzyma
wiadomość mailową, w której załączniku znajdować się będzie etykieta z numerem
RMA.
3) Etykietę należy przykleić na paczkę. W przypadku niemożności wydrukowania
etykiety prosimy numer RMA umieścić na liście przewozowym w polu "UWAGI" lub w
widocznym miejscu na przesyłce.
4) Jeśli dane znajdujące się na etykiecie będą się różniły od podanych w zgłoszeniu
reklamacyjnym należy pilnie skontaktować się z obsługą serwisu Lukart i wstrzymać z wysłaniem.
11. Lukart rozpatruje reklamację, o ile sprzedaż towaru zostanie
potwierdzona w Lukart. W przypadku dochodzenia roszczeń z
tytułu gwarancji, do reklamowanego towaru należy dołączyć dowód zawarcia umowy (np.
kserokopię dokumentu sprzedaży) i oryginał karty gwarancyjnej, jeżeli została wydana z
towarem (gwarancja producenta). W przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi,
prosimy o załączenie do reklamowanego towaru dowodu zawarcia umowy w celu
identyfikacji umowy sprzedaży i usprawnienia procedury reklamacyjnej.
12. Zgłoszona wada towaru podlega weryfikacji przez serwis, który stwierdzi, czy wada towaru
istniała w chwili jego wydania. W przypadku reklamacji niezasadnej, zgłoszonej na
podstawie gwarancji, Lukart może żądać zwrotu kosztów
przesyłki.
13. Niniejszym informujemy, iż naprawa sprzętu elektronicznego wiąże się z istotnym ryzykiem
utraty danych zawartych w jego pamięci. W związku z tym klient zobowiązany jest do
sporządzenia kopii zapasowej wszystkich danych znajdujących się na
nośniku/wprowadzonych do pamięci urządzenia. Wyłączną odpowiedzialność za dane
znajdujące się na nośniku ponosi klient. W przypadku, gdy klient dostarcza wraz z wadliwym
towarem dodatkowe akcesoria, nośniki, oprogramowanie zobowiązany jest do przedłożenia
pisemnej informacji o tym fakcie.
14. W przypadku reklamacji obejmującej zestaw komputerowy wyprodukowany przez
Lukart, obsługa serwisu Lukart
przyjmuje wyłącznie towar opisany na dowodzie zakupu jako "zestaw komputerowy".
15. W przypadku zestawu BTO klient ma prawo zareklamować komponent z zestawu BTO po
upływie okresu gwarancji udzielonej na zestaw BTO, jeżeli na dany komponent producent
udzielił dłuższego okresu gwarancji. W takim wypadku klient jest zobowiązany do
dostarczenia wyłącznie reklamowanego komponentu. W przypadku dostarczenia całego
zestawu BTO, Lukart obciąży klienta kwotą 149 zł za
dokonanie diagnostyki w celu weryfikacji, którego komponentu dotyczy reklamacja.
16. Jeżeli towar nie zostanie odebrany po zakończeniu procedury reklamacyjnej, Lukart wzywa klienta na piśmie do odbioru towaru w terminie 14 dni od
daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Lukart  jest uprawniony do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie
towaru. Opłata ta wynosi 5% średniej miesięcznej ceny wynajmu 1m2 powierzchni
magazynowej w miejscowości jego przechowywania za każdy 1m2 zajętej przez towar
powierzchni magazynowej. Opłata naliczana jest proporcjonalnie do liczby dni
przechowywania towaru.
X. Serwis.
1. Adres, pod którym należy składać reklamacje:
Lukart
ul. Warszawska 3/5
09-100 Płońsk
2. Kontakt z serwisem:
[email protected]
tel. 786-285-000
XI. Postanowienia końcowe.
1. W kontaktach z klientem, Lukart korzysta z urządzeń służących
do porozumiewania się na odległość (w tym e-mail, telefon, fax, czat).
2. Lukart ma prawo do powierzenia realizacji zamówienia osobie
trzeciej (jako podwykonawcy).
3. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w odniesieniu do
sprzedaży hurtowej, w uzasadnionym przypadku, w szczególności z uwagi na konieczność
zapewnienia równego dostępu klientów do towarów o ograniczonej dostępności oraz
biorąc pod uwagę zerwane łańcuchy dostaw towarów, Lukart
może odmówić podmiotowi niebędącemu konsumentem sprzedaży określonego produktu.
4. Lukart informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozwiązywania sporów i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur
regulowane są przez odrębne przepisy (np. ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji
Handlowej, Dz.U.2020.1706).
5. W rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz.U.2020.287), adres [email protected] nie jest przeznaczony do kontaktowania się
w sprawie zawartej umowy lub składania reklamacji.
6. W rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz.U.2020.287), nr telefonu 61 668 00 00 nie jest przeznaczony do kontaktowania się w
sprawie zawartej umowy konsumenckiej.
7. W rozumieniu art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz.U.2020.287), Lukart nie zapewnia możliwości złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną.
8. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U.2020.344) informujemy, że umieszczanie przez klienta na stronach
internetowych naszego sklepu jakichkolwiek informacji o charakterze bezprawnym lub
informacji naruszających dobre obyczaje, jest zakazane.
9. Informujemy, że jedynie odbiorniki cyfrowe zgodne z wymaganiami określonymi w
przepisach dotyczących wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla urządzeń
konsumenckich służących do odbioru cyfrowych naziemnych transmisji telewizyjnych
umożliwiają odbiór naziemnej telewizji cyfrowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
10. Korzystanie ze sklepu internetowego laptopyplonsk.pl możliwe jest pod warunkiem
spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta klient, następujących
minimalnych wymagań technicznych:
1) Internet Explorer w wersji 10.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, obsługą
appletów Javy, JavaScript i cookies lub
2) Mozilla Firefox w wersji 34.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy,
JavaScript i cookies,
3) minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli,
4) w przypadku wyrażenia zgody na otrzymanie faktury elektronicznej, do jej otwarcia
wymagane jest oprogramowanie do otwarcia plików PDF, np. Adobe AcrobatReader.
11. Lukart nie zgadza się na pozasądowe rozwiązywanie sporów
konsumenckich, przez podmiot uprawniony w rozumieniu art. 31 ustawy z dnia 23 września
2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016.1823), zgodnie z
rejestrem Prezesa UOKIK: https://uokik.gov.pl/download.php?id=1480.
W przypadku sporu konsumenckiego sugerujemy kontakt z najbliższym rzecznikiem praw
konsumenckich, Państwowym Inspektoratem Inspekcji Handlowej lub sądem
powszechnym.
12. Akceptując niniejszy Regulamin, klient zgłasza żądanie wystawiania faktury potwierdzającej
zawarcie umowy sprzedaży - zgodnie z art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o
podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r. poz. 685) oraz wyraża zgodę na otrzymywanie
żądanej faktury w postaci elektronicznej. Faktura w postaci elektronicznej będzie przesyłana
Klientowi na wskazany przez Klienta adres e-mail bądź udostępniona pod linkiem
umożliwiającym jej pobranie lub udostępniona na indywidulanym koncie klienta
utworzonym na stronie sklepu internetowego www.laptopyplonsk.pl.
13. Akceptacja niniejszego Regulaminu oznacza uzgodnienie warunków terminu obniżenia
podstawy opodatkowania VAT - w dacie wystawienia faktury korygującej, w związku z
uwzględnionym zwrotem towaru, zgodnie z dyspozycją art. 29a ust. 13 ustawy o ustawy z
dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r. poz. 685).
14. Aktualna treść regulaminu dostępna jest na stronie internetowej www. laptopyplonsk.pl.
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UM OWY
WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia [1]
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [2] o swojej
decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to
obowiązkowe. [3]
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą
wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez
Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne
rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. [4]
[5]
[6]
Instrukcja wypełniania:
[1] Proszę wpisać jeden z następujących fragmentów tekstu w cudzysłowie:
w przypadku umów o świadczenie usług lub umów, których przedmiotem jest dostarczanie wody,
gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w
ustalonej ilości, dostarczanie energii cieplnej lub dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
dostarczane na nośniku materialnym: "zawarcia umowy.";
w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży,
umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą): "w którym weszli Państwo w
posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w
posiadanie rzeczy.";
w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są
osobno: "w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna
niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.";
w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w
częściach: "w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba
trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub
części.";
w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony: "w którym weszli Państwo
w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez
Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.".
[2] Proszę wpisać Państwa nazwisko, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, Państwa numer
telefonu, numer faksu i adres e-mail.
[3] Jeżeli umożliwiają Państwo konsumentowi wypełnienie i przesłanie informacji o odstąpieniu od
umowy drogą elektroniczną na Państwa stronie internetowej, proszę wpisać, co następuje: "Mogą
Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne
jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej [proszę wstawić
adres strony internetowej]. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu
niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na
przykład pocztą elektroniczną).".
[4] W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie
zaproponowali Państwo, że odbiorą rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, proszę wpisać, co
następuje: "Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu
dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.".
[5] Jeżeli konsument otrzymał rzeczy w związku z umową:
a) proszę wpisać:
- "Odbierzemy rzecz"; lub
- "Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz lub ... [proszę tutaj wpisać nazwę i pełny adres pocztowy,
w przypadku gdy ma to zastosowanie, osoby upoważnionej przez Państwa do odbioru rzeczy],
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo
o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed
upływem terminu 14 dni.";
b) proszę wpisać:
- "Ponosimy koszty zwrotu rzeczy.";
- "Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.";
- Jeżeli w przypadku umowy zawieranej na odległość nie oferują Państwo ponoszenia kosztów
zwrotu rzeczy, a rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana
pocztą: "Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy: ... PLN [proszę wpisać
kwotę]"; lub jeżeli nie można, rozsądnie oceniając, wcześniej obliczyć kosztów zwrotu rzeczy: "Będą
Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana
jest maksymalnie na kwotę około ... PLN [proszę wpisać kwotę]."; lub
- Jeżeli, w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, rzecz ze względu na swój
charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą, a dostarczono ją do miejsca
zamieszkania konsumenta w chwili zawarcia umowy: "Odbioru rzeczy dokonamy na nasz koszt"; oraz
c) proszę wpisać: "Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z
korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.".
[6] W przypadku umów dotyczących świadczenia usług lub dostarczania wody, gazu lub energii
elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości,
lub dostarczania energii cieplnej, proszę wpisać, co następuje: "Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia
świadczenia usług lub dostarczania wody/gazu/energii elektrycznej/ energii cieplnej [niepotrzebne
skreślić] przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę
proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o
odstąpieniu od niniejszej umowy.".

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat [Lukart ODSTĄPIENIE OD UMOWY, ul . Warszawska 3/5, 09-100 Płońsk,]
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży
następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na
wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)1
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
1Zapisy dotyczące konsumentów zawarte w niniejszym formularzu dotyczą także osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści u mowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
CEIDG.

Witryna stworzona na platformie